samedi 21 juillet 2012

Serie Indienne #2

Aujourd'hui une revisite d'un châle que j'adore : Beloved India.
Après avoir acquis ce motif en carré 90 classique (mais dans un coloris pas du tout classique - cf photo), j'ai eu la chance de le trouver l'année dernière en même temps que mon Carré Kantha. Ganesh y est surement pour quelque chose !
Petit aparté : Ganesh, fils de Shiva, est le dieu à tête d'éléphant.  Il est celui qui écarte les obstacles et apporte le succès. Conséquence : on l'invoque très souvent, que cela soit  lorsqu'on doit passer une examen, ou encore avant un mariage... C'est l'un des dieux les plus importants de l'hindouisme, non pas du fait de son rang hiérarchique, mais par son omniprésence dans la vie quotidienne des Indiens.


Today one revisit of a shawl that I love: Beloved India.
After acquiring this Carré - the classic size albeit in a not at all classic colors - see photo below - , I was lucky to find the pattern in a cashmere/silk shawl last year the same day as my Carré Kantha mousseline. Ganesh is probably for something!
Brief aside: Ganesh, son of Shiva, is the elephant-headed god. He is the one who removes obstacles and brings success. Consequence: he is invoked very often, for instance when you have to take an examination or before a wedding ... Ganesh is one of the most important gods of Hinduism, not because of his rank, but by its ubiquity in the daily lives of Indians.



Beloved India (90 cm twill) SS 2008

Je vous avais montré ce châle peu après son acquisition en le portant en triangle (), j'ai donc choisi pour cette fois-ci de le porter différemment pour que vous puissiez vous rendre compte de la finesse et des couleurs du dessin.

I showed you this shawl shortly after its acquisition by bringing it into a triangle way (here), so I chose this time to wear it differently so that you can account for the sharpness and colors of the drawing.

shawl, watch : Hermès
shirt, jean : Zapa



Beloved India (cashmere & silk shawl) AW 2009

bracelet : Hermès
bag : Vanessa Bruno ; jacket : Comptoir des Cotonniers



10 commentaires:

  1. Dear Scarfmodist

    I have been reading your blog for some time now and do like it!I love Hermès, Paris and France in general, "la joie de vivre des français". I like your style a lot and today I decided to write a few words.
    I like your scarf very much and you know how to combine it with other items so that you achieve a simple but very elegant look.
    I have "Fantaisies Indiennes" in a very happy colourway and love the indian drawings as well.
    I am relly happy that I found your blog:) Will leave for holidays in a couple of days but will comment as often as I can.
    Although I understand and speak French, it´s easier for me to write in English.
    Kind regards to you, Manuela

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dear Manuela,
      Thank you very much for your nice support. Your words make me happy.
      Before I leave for holidays, I will try to post a look with my Fantaisies Indiennes, a pattern I really like. Which color is yours ?
      Je vous souhaite de très bonnes vacances !
      Kinds regards,
      Scarfmoodist
      ps : it is easier for me to write in French, so tell me if I can answer to you in that language from time to time...

      Supprimer
    2. Dear Scartmoodist
      My 'Fantaisies indiennes' has many colours: light green, orange, pink, etc. I can send you a picture if you wish.
      Vous pouver m'écrire toujours en francais mais pour ne pas faire trop de fautes je vais vous répondre en anglais si c'est ok avec vous.
      Je vous souhaite aussi des bonnes vacances avec beaucoup de soleil! Cordialement, Manuela

      Supprimer
    3. Chère Manuela,
      Je serais enchantée de voir votre Fantaisies Indiennes. Vous pouvez m'envoyer une photo à l'adresse suivante : cgft@hotmail.fr.
      Cordialement,
      Scarfmoodist

      Supprimer
    4. Chère Scarfmoodist

      Je suis en vacances maintenant mais je vais vous envoyer la photo quand je suis chez moi.
      Cordialement, Manuela

      Supprimer
  2. Ce châle est magnifique. Je n'avais pas craqué sur la première présentation mais ce nouage et cette association avec du gris me fait changer d'avis. Ces couleurs sont parfaites pour donner bonne mine et le rappel avec le bracelet est parfait.
    Encore une fois, bravo Scarfmoodist.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Merci Agathe de vos appréciations enthousiastes.
      Comme vous, je trouve que ce châle donne particulièrement bonne mine : je l'ai reporté cette année en mars après l'hiver rigoureux que l'on a traversé et j'ai tout de suite senti un vent de printemps. Ces couleurs me donnent le sourire.
      Et quelle joie de découvrir que le bracelet, acheté sur un coup de coeur (pensant l'associer facilement avec des jeans bleus), est de l'exacte couleur du châle !

      Supprimer
  3. You choose such fabulous shawls and seem to suit many different colours . This one is young and vibrant , and I love that yellow border on you.
    Loving this Indian series , many thanks!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. You're welcome dear Estrella.
      As I am leaving tomorrow morning, I will resume the Indian serie when I will be back. I still have a few scarves to show you.

      Supprimer
  4. Such a glorious combination! Pale grey is one of my favorite neutrals, but it can be so restrained--how you liven it up with this shawl! The color is absolutely stunning on you--and the echo in the bracelet . . . perfection!

    RépondreSupprimer